Питања
18.03.2024.
Питање: Поштовани, да ли би било у реду, услед наглашене дужине зграде музеја, мало прилагодити размеру графицких прилога за Природњацки музеј (например са 250 на 333), како би цео објекат стао на задате формате? Хвала унапред!
Одговор: Поштовани,
Могуће је два задата формата спојити у један.
12.03.2024.
Питање: Поштовани,
Да ли формат за 5 панела за електронску изложбу треба да буде у портретном или пејзажном положају?
Хвала.
Одговор: Поштовани,
Формат за 5 панела за електронску изложбу можете предате по вашем избору.
08.03.2024.
Питање: Поштовани,
конкурсни програм и конкурсни захтеви су јако сложени и обимни.
Да ли је могуће да се рок предаје конкурсних радова продужи за 2-3 недеље.
Хвала!
ОДГОВОР:
Поштовани,
Конкурс је расписан 14.11.2023. и траје до 20.03.2024., више од 4 месеца, зато што је конкурсни програм сложен и обиман,
из тог разлога је и тако дугачак рок. Kонкурсни рок остаје како је и расписом предвиђено у датим роковима.
01.03.2024.
Питање: Поштовани,
Да ли је потребно природно светло и проветравање просторијама у црвеној и наранџастој зони?
ОДГОВОР:
У Програму и Распису конкурса је дато:
- за Црвену зону (пријемна зона за музејски материјал), на стр. 61 (ћириличне верзије пдф. расписа, односно латиничне верзије пдф. расписа стр.60) у Поглављу "2Ц Клима радно-административног дела зграде" је између осталог наведено: Пожељно је да се пројектом зграде омогући комбинована регулација микроклиме и вентилација ваздуха путем вештачких система и отварањем прозора. Препоручљиво је да се пројектом предвиди распоред на северној страни зграде за просторе са прозорима, пре свега за радне канцеларије.
Прецизније, у већем делу Црвене зоне није неопходно обезбедити природно светло и проветравање али је оно допуштено. За просторије са хладњачама, аноксијом, лабораторију и купатила нема потребе за природним светлом. За таксидермијско-препараторску и примарну геолошко-препараторску радионицу (Програм и Распис конкурса ћириличне верзије пдф. расписа на страни 59, односно латиничне верзије пдф. расписа на страни 58 ) које се налазе у Црвеној зони је пожељно обезбедити природно светло и могућност директног проветравања.
Ваздух који се налази у просторијама Црвене зоне се мора изводити ван зграде директно или системом вентилације, не сме бити укључен у кружење ваздуха кроз систем климатизације зграде.
- за Наранџасту зону (радне просторије за предмете органског порекла), на стр. 61. (ћириличне верзије пдф. расписа, односно латиничне верзије пдф. расписа стр.60) у Поглављу "2Б Клима радних просторија за биолошке депое" је наведено: Клима радних просторија за биолошки депо обухвата простор наранџасте просторне зоне. Овај простор се физички налази између зелене и плаве зоне. Микроклима је у већем степену прилагођена раду и боравку људи него у зеленој зони, али мање него у плавој, црвеној и браон зони. Такође, захтева се да се материјал који се овде доноси из зелене зоне излаже што мањем ризику. Температуре могу варирати од 17-22°C, зависно од конкретног места. Осветљење може бити комбинација природног и вештачког осветљења."
Прецизније, пожељно је да се обезбеди природно светло у већини просторија наранџасте зоне, директно проветравање није неопходно.
Посебно је потребно обратити пажњу на то да најважнија условљеност која проистиче из траженог распореда микроклиме је потреба за успостављањем микроклиматског градијента између зелене, преко наранџасте до плаве или браон и црвене зоне - видети графикон на стр.62 (ћириличне верзије пдф. расписа, односно латиничне верзије пдф. расписа стр.61).
Питање: Поштовани,
Која је улога миколошке лабораторије?
ОДГОВОР:
Поштовани, у Програму и Распису конкурса, у додатним појашњењима која су дата на стр. 59 (ћириличне верзије пдф. расписа, односно латиничне верзије пдф. расписа стр. 58) - (после "Табеле 2 - ПРЕГЛЕД ПОВРШИНА ), а под насловом "Додатни захтеви и појашњења за неке од просторија из табела", наведено је да Миколошка лабораторија подразумева Пријем и примарну идентификацију материјала (прим: микологија је биолошка дисциплина која се бави проучавањем гљива). Овде се уноси материјал из природе који затим мора бити обрађен, дезинфикован и конзервиран пре транспорта у депо (фунгаријум) који се налази у зеленој зони.
Питање: Поштовани,
Да ли можете да појасните део програма везано за црвену пријемну зону конкретно шок хладњаче мале и велике и салу за аноксију. Шта се у њима тачно одвија: дезинфекција људи или материјала и да ли је потребно да материјал иде одређеним редоследом кроз те собе до депоа или може одвојено да улази у посебне сале. Хвала
ОДГОВОР:
Поштовани, у Програму и Распису конкурса на страни 54 (ћириличне верзије пдф. расписа, односно латиничне верзије пдф. расписа стр. 53) у поглављу 2А наведено је: „Црвена зона (пријемна зона за музејски материјал). Црвена зона обухвата простор у којем се у зграду музеја уносе материјали и предмети или експонати који нису дезинфиковани, а садрже потенцијално опасне микро и макроорганизме. Ови предмети су углавном прикупљени у природи, али такође обухватају експонате који су изнесени из музејских депоа ради излагања на изложбама, за едукацију, позајмице другим институцијама итд.“
Шок хладњаче и сала за аноксију служе за дезинсекцију контаминираног материјала и експоната који се уносе у Музеј. Материјал прво улази у пријемну собу где се истоварује, затим се упућује у примарне радионице или директно у неку од шок хладњача или салу за аноксију. (Програм и распис конкурса страна 65- ћириличне верзије пдф. расписа, односно латиничне верзије пдф. расписа стр. 64). Хладњаче су посебно опремљене што омогућава постизање температура од -30 до -60°C. У сали за аноксију је апаратура за другачији поступак дезинсекције. Материјал може ући у ове хладњаче и аноксију директно од споља кроз пријемну собу, или прво иде у неку од примарних радионица у Црвеној зони, па затим у шок хладњачу или у собу за аноксију прљавим коридором . Зависно од величине и типа материјала он улази у мању или већу шок хладњачу или у салу за аноксију. Одавде се дезинфиковани материјал директно спроводи чистим коридором у биолошке депое (Зелена зона) или биолошке радионице (Наранџаста зона) и не сме се враћати и транспортовати кроз Црвену зону. Погледати илустрацију на страни 66 ћириличне верзије пдф. расписа, односно латиничне верзије пдф. расписа стр. 65) Програма и расписа конкурса.
20.02.2024
Питање: Постовани, да ли моземо да добијемо линк за предају документације? Хвала
Одговор: Поштовани, форма за предају радова је отворена, можете јој приступити >>>ОВДЕ<<<
05.02.2024.
Питање: Да ли је дозвољено укопавање дела музеја под земљу (мисли се на корисну поврсину музеја не гаразе и техницке просторије) имајуци у виду да је то зона подземних вода у близини реке?
ОДГОВОР : Поштовани,
Даје се слобода у истраживању обликовања објекта у контексту капацитета и дубина подземних етажа, уз сугестију да аутори имају у виду врсту земљишта на ком је планирана будућа изградња.
31.01.2024.
Питање: Поштовани,
Да ли сплавови који се тренутно налазе на целинама 3 и 4 односно приобаљу, спадали у радијус Панорамског точка, са обзиром да су привременог карактера?
ОДГОВОР:
Постојећи сплавови нису објекти јавне намене, тако да се на њих не односи услов из ПДР-а цитиран у Распису: „минимално растојање између објекта панорамског точка и других објеката јавне намене не сме бити мање од 120 m“.
30.01.2024.
Питање: Поштовани, Да ли је обавезно испоштовати додатак програмском распису?
ОДГОВОР:
Додатни захтеви и појашњења, као што наслов каже (Додатни захтеви и појашњења за неке од просторија из табела), су само додатна појашњења за садржај основних Табела 1 и 2, тако да их да, треба испоштовати.
Питање: Поштовани, у оквиру Додатних захтева и појашњења везана за програм молим вас да дефинишете следеће :
Под зеленом зоном - стоји као просторија Ентомолошки депо 4 који није у табелама, јел ово додатан простор, и у том случају која је потребна квадратура, висина итд.
Ентомолошки депои 1 и 2 - да ли се у додатном програму мисли на појашњавење депоа или додатних простора?
Црвена зона: Миколошка лаборатија и Депо хладњаче - јесу ли ови додатни простори или само појашњења већ датог
Пријемни простор за кичмењаке - важи исто питање и у том случају молим вас дефинишите квадратуру, висину.
Браон зона: Да ли је овај простор додатак већ датој квадратури.
Хвала, унапред.
ОДГОВОР:
Поштовани, просторије музеја дате програмским расписом, а које је неопходно предвидети решењем, наведене су прво у Табели 1 - Распоред просторија по зонама, и поново у Табели 2 - Распоред просторија по намени.
У оквиру наслова Додатни захтеви и појашњења за неке од просторија из табела је дат додатни опис неких специфичности тих просторија које су већ дате у Табелама 1 и 2.
Ентомолошких депоа је укупно 3: Ентомолошки депо 1, 2 и 3. У Додатним захтевима и појашњењима је техничка грешка, уместо Ентомолошки депо 3 пише Ентомолошки депо 4.
Миколошка лабораторија и Депо хладњаче су већ наведени простори у оквиру Табеле 1 и Табеле 2 , док су у оквиру наслова: Додатни захтеви и појашњења за неке од просторија из табела, додатно описани због своје специфичности.
Исти одговор важи за Пријемни простор за кичмењаке, дефинисан је Табелом, у којој је дефинисана и његова висина и квадратура.
Исти одговор важи и за Браон зону - Депо опреме и материјала за кичмењаке. То није додатни већ обавезан депо дат у Табели 1 и Табели 2, а додат је само његов кратак опис у Додатни захтеви и појашњења за неке од просторија из табела.
***НАПОМЕНА: у ПРИЛОГУ ових одговора налази се колоризована верзија Табеле 1 и Табеле 2 ради лакшег сналажења у програмским условима.
>>> Табеле 1&2 уз пројектни задатак 05.11.pdf <<<
Питање: Поштовани,
Да ли је могуће и објекат Акваријума позиционирати ван конкурсног обухвата, односно у целинама 3 или 4 као панорамски точак иако је задатком написано да мора бити у склопу целине 1 или 2?
ОДГОВОР:
Позиција објекта Акваријума треба да одговори на услове прописане важећим ПДР-ом: „правила за формирање грађевинске парцеле: објекат планирати на јавној зеленој површини парка ЗП1, у целини I или II;“.
Када је објекат Панорамског точка у питању, због специфичног карактера те структуре који је привремен, аутори могу у својим решењима дискутовати његову позицију, не само у оквиру целина I, II, III и IV, просторног обухвата ПДР-а „Ушће“ него и у ширем контексту читавог града, будући да се морфологија града изменила од тренутка писања важећег ПДР-а.
Питање: Поштовани са обзиром да у конкурсном документацији је наведено да Панорамски точак мозе да се нађе ван конкурсног обухвата, да ли је могуће да се он нађе и ван целина 3 и 4 али у непосредној близини целина?
ОДГОВОР:
Када је објекат Панорамског точка у питању, због специфичног карактера те структуре који је привремен, аутори могу у својим решењима дискутовати његову позицију, не само у оквиру целина I, II, III и IV, просторног обухвата ПДР-а „Ушће“ него и у ширем контексту читавог града, будући да се морфологија града изменила од тренутка писања важећег ПДР-а. Могуће је да се Панорамски точак нађе ван обухвата ПДР-а „Ушће“.
26.01.2024.
Питање: Постовани,
да ли је приказ победницког ресења за павиљон МСУ у ситуационим ресењима позељан?
ОДГОВОР: Поштовани,
Приказ победничког решења павиљона МСУ није обавезан у ситуационим прилозима, али можете га приказати.
Питање: Постовани, да ли је дозвољена градња на парцели ЗП1 у оквиру срафуре ознацене као "Простор приступа и сагледавања МСУ" у оквиру категорије Зоне застите простора и основна ограницења градње) у оквиру ПДР Усце, планирана намена?
ОДГОВОР: Поштовани,
Шрафирана површина зоне приступа и сагледавања МСУ није зона неграђења, него зона у оквиру које је потребно очувати/осмислити визуру и приступ објекту МСУ.
Питање: Постовани, да ли је дозвољена модификација терена у зони непосредно поред споменика Вецна ватра (простор где се одрзавају концерти, Беер Фест) и да ли је дозвољено постављање нових стаза?
ОДГОВОР: Поштовани,
Не постоји стриктно упутство како тачно третирати елеменате пејзажног уређења парка, шта тачно задржати и како интервенисати, али као што услови налажу потребно је очувати његов репрезентативни карактер и одржати постојећу концепцију. Пејзажно-архитектонска унапређења су могућа уз „очување аутентичности изгледа парковског простора са свим природним карактеристикама и специфичностима пејзажне архитектуре, споменика и спомен плоча“.
То значи да сваки аутор тумачи мере заштите и у оквиру свог концепта даје предлоге за третман предметног простора. Могу се уводити нови и дограђивати постојећи елементи партера док год је услов о очувању аутентичности амбијента и архитектонско-пејзажне концепције задовољен. Будући да главна пприступна стаза споменику Вечна ватра чини окосницу заштићеног решења требло би да буде задржана уз могућност реконструкције.
Питање: Постовани, у распису су на висе места споменути су разлицити параметри у погледу паркинга (1 пм на 60м2 бргп, 1 пм на 7 запослених, као и да је паркинг обезбедјен у склопу плана о изградњи паркинга уз Бранков мост). Који параметар је неопходно испостовати, односно колико пм је неопходно обезбедити у оквиру Природњацког музеја?
ОДГОВОР: Поштовани,
Као што је наведено у тексту Расписа конкурса и тексту важећег ПДР-а:
потребе за паркирањем објекта остварити у оквиру парцеле изградњом подземне гараже;
потребе за паркирањем планирати на основу норматива:
о музеји: минимум 1 ПМ на 7 запослених;
могућност изградње подземне гараже биће дефинисана након детаљних хидрогеолошких испитивања и у сарадњи са Секретаријатом за заштиту животне средине и ЈКП БВК;
паркирање за посетиоце обезбеђено је у окружењу, у оквиру планираних јавних отворених паркинг површина у обухвату Плана, а у складу са поглављем 3.4.3. ПАРКИРАЊЕ;
у зависности од капацитета гараже неопходно је испунити све саобраћајне и противпожарне прописе, као и прописе који се односе на заштиту животне средине;“
Питање: Постовани, у распису је наведено да Музеј 21. века мора да се налази у "контакт зони" са МСУ. Да ли то подразумева физицку везу или само пројектовање у оквиру зоне ЗП1?
ОДГОВОР: Поштовани,
Објекат Музеја 21. века потребно је да позиционирати у контактој зони МСУ, али није обавезна топла веза.
Питање: Постовани, да ли се растојање од Панорамског тоцка дефинисано расписом као мин. 120м односи на новопројектоване објекте или и на постојеце објекте и на објекте које намене? Такодје која је мин. удаљеност Панорамског тоцка од реке? Хвала
ОДГОВОР: Поштовани,
Објекат Панорамског точка требало би да је на минималном прописаном растојању од свих објеката, новопројектованих и постојећих.
Минимална удаљеност Панорамског точка од реке није дефинисана.
Питање: Постовани, да ли је дозвољена градња испод зоне гондоле уколико не угрозава висином трасу гондоле која је дата у једном од пресека у оквиду ПДР за гондолу? Да ли је дозвољена градња подземних етаза испод трасе гондоле (уз остављање позиција за стубове и која је удаљеност од стубова у том слуцају)?
ОДГОВОР: Поштовани,
Означена (шрафирана) траса гондоле представља зону намене, али не и зону неграђења. Могућа је изградња испод трасе гондоле у свим нивоима (надземним и подземним) али тако да по висини не угрожава пут гондоле и да габарити хоризонталне пројекције изградње не улазе на парцеле које су формиране за стубове гондоле (ознаке С8*до С11* на графичком прилогу „План грађевинских парцела са смерницама за спровођење“).
24.01.2024.
Питање: Поштовани,
Остало је недоречено и неразјашњено, да ли је неопходно да тим који учествује у реализацији конкурсконг решења поседује лиценцираног члана? Упућени смо да је ово питање постављано већ два пута, али на њега није прецизно одговорено.
У распису конкурса, у делу 7.1 Услови за учешће на конкурсу тај део није прецизиран, чак ни у “Правилнику о начину и поступку за расписивање и спровођење урбанистичко-архитектонског конкурса” ("Сл. гласник РС", бр. 31/2015) односно члану 28. на који се и сам конкурс позива. У истом правилнику (члан 40) везаном за стручне квалификације и референце се наводи следеће: “Стручна квалификација, као услов за учешће, може бити и поседовање лиценце или одговарајућег овлашћења за обављање стручних послова.”.
Како ни у једном документу није прецизно наглашено поседовање лиценце као услов за учествовање на конкурсу, овим путем Вас молимо за коначан одговор.
Унапред хвала!
ОДГОВОР: Поштовани, није услов да учествујете на овом конкурс за идејно решење Природњачког музеја - поседовање лиценце у овом кораку предаје конкурсних радова од стране учесника на конкурсу
Питање: Поштовани,
Помало је нејасно,а у неки деловима и контадикторно, која доза интервенције је дозвољена у зони заштите парка пријатељста у западном делу парка. На пример, да ли је дозољено надовезивање на постојеће стазе и да ли би се увођењем нових нарушио карактер постојећих. Чак, да ли је дозвољено да стазе буду у истој, односно сличној материјализацији?
Наводи се да је забрањена изградње трајних и објеката привременог карактера, док у списку дозвољеног садржаја се спомиње могућа изградња “кућица” (“дозвољени садржаји су: ... вртно-архитектонски елементи (зидови, водене површине и елементи са водом, перголе, надстрешнице, кућице, риголе, каналете, споменици, скулптуре,...)...”).
Овом приликом Вас молимо да елаборирате и врло прецизно скренете пажњу на дозвољене елементе у зони заштите, јер је то остало нејасно и након детаљног ишчитавања “Плана детаљне регулације мултифункционалног спортско-културног садржаја на подручју “парка пријактељста” - Ушче, градске општине Нови Београд и Земун”, издатог од стране Урбанистичког завода Београда из октобра 2018.
Хвала унапред на одговору!
ОДГОВОР: Поштовани,
Не постоји стриктно упутство како тачно третирати елеменате пејзажног уређења парка, шта тачно задржати и како интервенисати, али као што услови налажу потребно је очувати његов репрезентативни карактер и одржати постојећу концепцију. Пејзажно-архитектонска унапређења су могућа уз „очување аутентичности изгледа парковског простора са свим природним карактеристикама и специфичностима пејзажне архитектуре, споменика и спомен плоча“.
То значи да сваки аутор тумачи мере заштите и у оквиру свог концепта даје предлоге за третман предметног простора. Могу се уводити нови и дограђивати постојећи елементи партера док год је услов о очувању аутентичности амбијента и архитектонско-пејзажне концепције задовољен. Будући да главна постојећа стаза чини окосницу заштићеног решења требло би да буде задржана уз могућност реконструкције.
Питање: Поштовани,
Како би планирани панорамски точак значајно променио визуру на конкурсној локацији, и дао потпуно нов карактер читавом делу града, поставља се питање колика је слобода дата учесицима у пољу обликовања панорамског точка?
У табели 5: Правила уређења и грађења за Панорамски точак, делу везаном за архитектонско обликовање, се наводи: “обликовање карактеристично за објекте тог типа”. Да ли то онда значи да је начелни облик оно што је стандард када се помисли на панорамски точак (пример, Лондон Еyе), или је могуће “поиграти” се са појмом и ставити га у савремени конкест?
Хвала унапред!
ОДГОВОР: Поштовани,
Конкуренти су слободни да панорамски точак обликују према свом нахођењу.
Питање: Поштовани,
Како није одређено која је максимална дубина на коју је могуће поставити природњачки музеј, поставља се питање да ли би исти могао претежно бити подземни објекат (уколико је његова позиција удаљена од обале реке на минимум 100м)?
У самом конкурсу се наводи (у табели 1: Правила уређења и грађења за Установу културе од националног значаја – Природњачки музеј, део положај објекта на парцели) : “могућност изградње свих подземних етажа утврдиће се након детаљних хидрогеолошких испитивања”. Да ли се овим учесницима конкурса даје слобода при изради конкурса да истраже потенцијале обликовања објекта у пољу дубина копања објекта?
Унапред захвални на одговору!
ОДГОВОР: Поштовани,
Даје се слобода у истраживању обликовања објекта у контексту капацитета и дубина подземних етажа.
23.01.2024.
Питање: Dear Organisers please advise what is the value of the design works and the value of the construction works / Serbian translation: Поштовани организатори, молимо Вас да нам кажете колика је вредност пројектантских и грађевинских радова.
ОДГОВОР: Поштовани,
Цена пројектовања и укупна вредност радова на извођењу објекта варирају на тржишту и предмет су даљих конкретних преговора поводом конкретног решења.
Питање: Dear Organisers could you please provide the rough project schedule after the award of the competition winner - schedule of design works and permitting, tender and contractor award, construction works / Serbian translation: Поштовани организатори, да ли бисте могли да доставите оквирни распоред пројекта након доделе победника конкурса - распоред пројектантских радова и дозвола, тендер и додела извођача, грађевински радов
ОДГОВОР: Поштовани,
Након избора победничког решења на Конкурсу, приступиће се фази преговора и уговарања израде техничке документације за извођење објекта, па ће на основу карактеристика изабраног рада бити утврђивани временски оквири за израду фаза техничке документације које одговарају законским процедурама исходовања одговарајућих дозвола за изградњу и динамици извођења радова.
22.01.2024.
Питање: Да ли је планирана градња гондоле иако јесте у којој зони око и испод ње не сме да се налази објекат ? Да ли је могуце добити пресеке и цртезе пројекта гондоле?
ОДГОВОР: Поштовани,
Наручилац посла и спроводилац по овом расписаном конкурсу немају сазнања да ли је планирана изградња гондоле.
У фолдеру конкурсне подлоге - ИИ ИЗВОДИ ИЗ ПЛАНСКЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ – постоји документација која је довољна као информација за учеснике на конкурсу.
Питање: Поштовани,
Је ли могуће добити пројектни задатак на латиничном писму?
ОДГОВОР: Поштовани,
у горњем левом углу странице сајта налазе се ознаке ЋИР и ЛАТ помоћу којих се опредељујете за један од понуђених језика сајта. Уколико желите да преузмете документацију на латиничном писму, а налазите се на почетној страници сајта, потребно је "пребацити" сајт на латиничну верзију, затим кликом на "ДОWНЛОАД" у главном менију долазите на страницу на којој се налази документација конкурса за преузимање на латиничном писму.
21.01.2024.
Питање: Као материјал за електронску изложбу (на стр. 100 расписа) учесници треба доставити 5 прилога Б1 формата. Под бројем 2, графички прилози, не стоји колико број плаката је дозвољен. Да ли је дозвољени број плаката 5 и за "графичке прилоге"?
ОДГОВОР: Поштовани,
Ограничење за 5 прилога се односи само за електронску изложбу, за графичке прилоге није ограничен број прилога.
20.01.2024.
Питање: с обзиром да вегетација игра веома значајну улогу, да ли је могуће добити дигиталну подлогу са означеним пречницима крошњи дрвећа?
ОДГОВОР: Поштовани,
Очување зеленог фонда у фази израде конкурсног решења поставити као стратешки пројектантски циљ. За потребе конкурсног решења сасвим је довољно у овој фази користити податке са ортофото снимка.
Питање: Поштовани/а,
ако је жељена нето површина скоро 12.000м² а максимална дозвољена 15.000м², однос бруто и нето површине ће износити 80% што је за типологију музеја веома оптимистично.
Реалистичнији однос бруто и нето површине би био око 66% што би значило бруто површину од око 18.000м². Да ли се треба држати нето или бруто површине задате расписом с обзиром да ће површина свих ходника када се дода на 11.983м² бити највероватније ближа 18000м²?
Хвала унапред на разјашњењу.
ОДГОВОР: Поштовани,
Држати се нето тражене квадратуре.
17.01.2024.
Питање: Постовани,
да ли нам мозете доставити податак који је угао објектива којим су прављене фотографије са куле Ушће?
ОДГОВОР:
Није могуће доставити тај податак.
15.01.2024.
Питање: Поштовани,
Да ли је кровна башта обавезана? Уколико јесте, постоји ли минимални проценат зелене површине? Овај услов ограничава извијене кровове, као што је будућа зграда Филхармоније, и захтева равне кровове, као што су зграде на Новом Београду.
ОДГОВОР:
Све обавезе (условљености) и смернице за архитектонско обликовање и услови за слободне и зелене површине, који би се односили на постављено питање, дати су у поглављу:
5.2.4. Урбанистичко-параметарске условљености и смернице за оба задатка.
12.01.2024.
Питање: Поштовани,
Да ли постоји конкретан и детаљан план/документ о Парку пријатељства, и ако да, како можемо доћи до њега? Ако се овај део парка треба сачувати, да ли то значи да треба сачувати и све постојеће стазе у Блоку 14? Да ли се постојећа стаза од Булевара Николе Тесле до Вечног пламена мора сачувати? (око 200м х 40м)
ОДГОВОР:
Парк пријатељства у Новом Београду (Одлука о утврђивању Парка пријатељства у Новом Београду за знаменито место, „Службени Гласник Републике Србије“, бр.8/2014), је својим специфичним архитектонско- урбанистичким и стилским вредностима репрезент једне посебне друштвене, естетске и културне климе у првим деценијама након Другог светског рата, једини је јавни формирани парк меморијалног карактера на подручју Новог Београда. Парк је смештен у делу Новог Београда са највише вегетације, на троугаоном простору окруженом најзначајнијим новобеоградским грађевинама - зградама Савезног извршног већа, Музеја савремене уметности и Централног комитета КПЈ (данас Палата Ушће). Посебност локације Парка пријатељства лежи, са једне стране, у непосредној близини палате Савезног извршног већа, чије је свечано отварање било поводом одржавања Прве конференције несврстаних. Како су и парк и палата директно повезани са овим важним догађајем из послератне историје Београда и Југославије, можемо рећи да они и физички и у симболичној равни чине јединствену урбану целину. С друге стране, парк је смештен на самом ушћу река Саве и Дунава, чиме је остварена просторна и визуелна веза са Београдском тврђавом и историјском делом града. Парк припада категорији градских паркова слободног геометријског стила. Истовремено, ово знаменито место се налази и у оквиру Приобалне зоне Новог Београда, целине која ужива статус претходне заштите.
Мере заштите су донете дефинисањем општих и посебних услова ПДР-а. Општи услови заштите акцентују, између осталих, мере за:
подручје културног добра - Парка пријатељства (зона II-А), где је потребно очувати репрезентативни јавни парковски простор, унапредити пејзажно-архитектонске вредности и спровести радове на ревитализацији и санирању оштећења постојећих стаза, као и обнову већ постојећех плоча са натписима имена значајних личности које су садиле дрвеће. Није дозвољена градња која би на било који начин угрозила природне вредности парковског простора, односно угрозила или деградирала културно добро. На парцелама културног добра Парка пријатељства кат. парц. бр. 1026/2, 1032/1, 1032/2 и део кат. парц. бр. 1026/1, КО Нови Београд није дозвољено формирање и постављање спортских терена. Одржива је постојећа концепција уређења западног дела парка, као зеленог простора који може да прими садржаје одговарајућих повремених културних догађаја и манифестација на отвореном, који неће реметити, нити угрожавати биљне врсте које су доминантан градивни материјал простора који је утврђен за културно добро - знаменито место (Одлука о утврђивању, „Службени гласник РС“ бр. 8/14);
У Табели 4 „Правила за реконструкцију Парка пријатељства (ЗП1)“ утврђене су следеће мере заштите Знаменитог места (зона II-А):
очување аутентичности изгледа парковског простора са свим природним карактеристикама и специфичностима пејзажне архитектуре, споменика и спомен плоча,
забрана градње или постављања објеката трајног или привременог карактера који својом наменом, волуменом или габаритом могу yгpoзити или деградирати знаменито место,
забрана изградње инфраструктурних објеката и система, на начин који би битно угрозио биолошки и пејзажно парковски простор,
забрана изградње спортских терена,
парк пејзажно-архитектонски унапредити и уредити да буде репрезентативан јавни парковски простор,
зелени простор парка користити као јавни парковски прoстор са садржајима који неће реметити нити угрожавати биљне врсте које су доминантан градивни материјал парка,
учинити парк комуникационо лако приступачним уз очување аутентичности амбијента парка; планира се његово адекватно осветљење,
постављање инфо-табли у оквиру парка ради јавног информисања о културним и политичким приликама у време његовог оснивања, основним идејама за његово формирање, обнављањe већ постојећих плоча са натписом имена значајних личности и земаља које су посадиле дрво мира,
забрана одлагања отпада, материјапа и земљишта на парковској површини,
забрана постављања антенских стубова мобилне телефоније и рекламних паноа,
западни део парка дефинисати као зелени простор који не треба формирати парковском структуром како је то дефинисано у источном делу парка. Парк у овом делу може да прими садржаје који су одговарајући у смислу повремених културних догађаја на отвореном,
могућност постављања парковских скулптура.
Питање: Поштовани,
Да ли можемо добити више информација о подручју J11 и шта је планирано на њему?
ОДГОВОР:
Подручје КОМПЛЕКСА ПОСЕБНЕ НАМЕНЕ (Ј11) приказано је на графичком прилогу бр. 3 „Регулационо-нивелациони план за грађење објеката и саобраћајних површина са аналитичко-геодетским елементима за обележавање“ Р 1: 1000, као и на другим графичким прилозима. На графичким прилозима јасно је обележена зона посебне намене. Графички прилози су саставни део конкурсне документације.
У складу са Законом, Услови Министарства одбране са зонама заштите око комплекса посебне намене и правилима изградње, због поверљивих података, дати су у посебном Прилогу (Анексу) који је саставни део плана.
Од Министарства одбране-Управе за инфраструктуру добијен је допис под пов. бр. 3082-4 од 09.10.2017. године, са посебним условима и захтевима за прилагођавање потребама одбране земље, који су уграђени у План.
Питање: Поштовани,
Да ли линија жичаре мора обавезно бити интегрисана у наш пројекат парка или је жичара и даље пројекат у фази дискусије, тј.да ли је пројекат жичаре дефинитиван? Можемо ли предложити друге начине повезивања парка са Калемегданом?
ОДГОВОР:
Актуелна планска документација у овом тренутку дефинише грађевинске парцеле за стубове гондоле (ознаке С8*до С11* на графичком прилогу „План грађевинских парцела са смерницама за спровођење“) и трасу гондоле као зону намене али не и као зону неграђења. Сви даљи предлози део су ауторског решења.
Грађевинске парцеле за стубове гондоле преузете су из Планa детаљне регулације за гондолу Калемегдан - Ушће, градске општине Стари град и Нови Београд („Службени лист града Београда“ бр. 65/18).
Питање: Поштовани,
да ли је могуће доставити ситуациони план победничког решења за пројекат београдске филхармоније у било ком формату (чак би и јпг био од велике користи). Будући објекат филхармоније игра важну улогу у перципирању урбанистичко просторног решења као и у сагледавању циркулације, прилаза и адресирања будућих објеката.
ОДГОВОР :
Победничко конкурсно решење можете наћи на сајту:
https://www.undp.org/sr/serbia/news/objavljen-pobednik-konkursa-za-arhitektonsko-idejno-re%C5%A1enje-budu%C4%87e-koncertne-dvorane-beogradske-filharmonije
Ситуациони план у прилогу. >>> Situacioni plan - BPCH-ALA-ZZ-RF-DR-1-1003 - Roof Site Plan_cropped.pdf <<<
09.01.2024.
Питање: Поштовани,
С обзиром да је локација предвиђена за позиционирање природњачког музеја и акваријума блок 14, који је у источном делу већински покривен великим и средњим растињем, а да су слободне зелене површине такође и локација за одржавање музичких фестивала, да ли је потребно узимати у обзир локације бина и пропратних садржаја поменутих фестивала или се планира њихово измештање након изградње објеката? Хвала унапред.
Одговор: Сви програмски услови релевантни за рад на задатку а у односу на постављено питање, дати су у одељцима Конкурсног расписа:
5.2.1.Програмски услови за урбанистички ниво задатка – задатак 1, 5.2.3. Препоруке у формирању простора за оба задатка и 5.2.4. Урбанистичко-параметарске условљености и смернице за оба задатка.
09.12.2023.
Питање: Поштовани,
дали је могуце добити распис и програм конкурса на енглеском језику? Хвала на одговору. Пуно Поздрава
Одговор:
Поштовани,
Конкурс је расписан на српском језику са пратећом конкурсном документацијом такође на српском језику.
05.12.2023.
Питање: Поштовани,
уколико је обекат Природњачког Музеја изузетно разудјен, да ли и парцела сме (мора) да прати ту разудјеност?
Одговор: Да, парцела прати хоризонталну пројекцију објекта.
Питање: Поштовани, која је максимална осовинска тежина доставних возила у случају:
- Музеја 21. Века
- Природњачког Музеја
Одговор: Тражени параметар није део конкурсног расписа. (Консултовати релевантне правилнике и стандарде.)
02.12.2023.
Питање: Поштовани,
у једном од одговора наводите да као референтнe податke треба користити максималне површине под објектима а не задати индекс заузетости грађевинске парцеле ЗП1-1.
Да ли то значи да ове елементе ПДР-а стављате ван снаге?
Одговор:
Приликом израде конкурсног решења за објекте јавне намене у оквиру планиране намене јавне зелене површине као референтни податак користити максималне површине под објектима а не индекс заузетости грађевинске парцеле.
Питање: Поштовани, постављањем објеката Природњачког Музеја и Музеја 21. Века у зони ЗП1-1 остварио би се Индекс заузетости од 4,8 %. ПДР-ом је прописан максимални Индекс од 2,5 %. Да ли је Индекс од 4,8 % урбанистички заступљив?
Одговор:
Приликом израде конкурсног решења за објекте јавне намене
Одговори жирија на постављена питања и искључиво само на питања у вези са расписом и програмом конкурса, објавиће се овде у року од 10 дана.